måndag 5 december 2011

Nya hemsidan tar form


Inom kort kommer Mardrömselvan att lansera en ny webbsida där blogg, spelarfakta och statistik har integrerats.
– Jag har länge velat samla allt på en plats, säger projektledaren Jon Edergren (#6).


Den nya hemsidan heter kort och gott mardromselvan.se. Sedan en tid tillbaka har arbetet med att samla allt material pågått. De 1 000 blogginläggen, spelarporträtten samt tabeller över poängplockare och ligor har flyttats över till det nya wordpressformatet.
– Jag har letat ett tag och äntligen hittat en passande form, säger Jon Edergren. Kanske kommer några att känna sig lite vilsna i början i och med att vi kört blogspot så länge. Men det är många fördelar med det här bytet som jag hoppas ska uppväga eventuell nostalgi. Till exempel har Johan Grundberg (#8) gjort en maratontabell med alla utvisningar, assists, mål, spelare och matcher sedan 2008.
Vid sidan av sitt ansvar som förbundskapten har #6 lagt många timmar på den nya designen. Till sin hjälp har han bland annat haft bildredaktör Tommy Darmark (#13) som tagit foton på alla nyförvärv. Dessa kommer att publiceras på den nya sajten.
Det kommer även att finnas rörliga bilder i bannern – en stopp-motion-film som ska sätta skräck i motståndarna.
Och det är inte bara Mardrömelvan som filar på en ny hemsida. Även Korpen håller på att se över sin nationella webbprofil och lanserar efter nyår en helt ny internetsatsning.
Enligt uppgiften som Bloggen tagit del av vill Korpen fronta sin nya sajt med mardromselvan.se.

Text: #11

2 kommentarer:

  1. Detta låter ju helt fantastiskt! Vad spännande det ska bli!

    #7

    SvaraRadera
  2. Det här låter ju sjukt fint! Jag ser fram emot att se allt på en plats! Bra jobbat killar! Säg till om det är något jag kan hjälpa till med! Jag mottar gärna filmidéer!

    #4

    SvaraRadera