onsdag 7 december 2011

Bu och bra för domaren


Mikael Hedqvist (#20) var en av flera Mardrömselvan-spelare som hade åsikter om domarens avblåsningar tidigt på onsdagmorgonen.

Det var efter Lokomotiv East Capitals 1-1-kvittering som matchen avbröts. Mardrömelvans stjärnkeeper Martin Gylje (#1) rasade efter en för snabbt slagen hörna.
– Jag ligger fortfarande ner utanför målet när bollen slås! skrek han och gjorde uppgivna och aggressiva gester med armarna.
Domaren ställde sig framför #1 för att lugna ner honom. Diskussionen blev livlig, men sansad.
– Lokomotiv East Capital är som ett valpigt IK Stym, analyserade en av M11:s avbytarprofiler.
Vid ett tillfälle borde Mårten Leo (#14) fått straff. Det tyckte bland andra Mikael Hedquist (#20), som tog ett allvarligt samtal med domaren i pausvilan.
Tommy Håkansson (#7) hamnade också i flera diskussioner och blev tillsagd att ”sluta gnälla” när en motståndare blev utvisad.
– Humöret är inte på topp vid den här tiden, konstaterade han.
En som däremot var helt nöjd med domarens insats var Per Holgersson (#16).
– Jag tyckte att han var perfekt. Och vilken härlig frisyr!

Text: #11 Foto: #6

2 kommentarer:

  1. Med lite distans är min bedömning att domaren var hård men rättvis. Tack för god match.

    #7

    SvaraRadera
  2. Inget större fel på bedömningarna eller nivån, med enstaka undantag Men han var jävligt arrogant i kommentarerna. När Martin får en smäll och ligger kvar innan hörnan som det blir mål på kan jag köpa ifall domaren säger "min bedömning var att det ändå inte var någon fara med målvakten", i stället säger han nåt i stil med "om målvakten ligger kvar är det ju inget jag kan bry mig om".

    #20

    SvaraRadera