torsdag 1 december 2011

#20: "Kalla mig Xavi!"


Han är Mardrömselvans maestro på mittplan. Efter två matcher toppar Mikael Hedquist (#20) poängligan med två assist och ett mål.

Du leder poängligan. Anas en formtopp?
– Formtopp, ja. Toppform, nej. Men jag cyklade en mil till matchen så jag var i alla fall uppvärmd för en gångs skull, säger Mikael Hedquist.
Berätta om ditt mål mot Futubal OK. Hur gick det till?
– Det var Jens som gjorde det som han gör så bra – han bröt ett uppspel och klev framåt med bollen under kontroll. När futubalspelarna gick på rullade han ut på kanten till mig och jag lyckades för en gångs skull luta mig tillräckligt över bollen så att skottet gick efter marken i bortre hörnet.
Den fräcka framspelningen till #13 var en snackis i omklädningsrummet. När uppfattade du läget?
– Alla var stilla vid insparken från sidan. Jag stod still, bollen låg still, motståndarna stod still, lagkompisarna stod still. Det var nästan så att tiden stod still också. Ett enda ting i hela lokalen rörde sig – #13 som tog en maxlöpning från egen planhalva bakom alla futubalsspelare. Gällde att bara rulla lagom hårt så att han kunde skjuta i steget.
Kärt barn har många namn: Split Vision, Broken Bone, Magic Micke med flera med flera. Vilket känner du själv att du lever upp till bäst just nu?
– Jag blir gladast när någon lägger till "Xavi" i mitt namn.

Text: #11 Foto: #13

2 kommentarer: