onsdag 14 december 2011

#9: ”Kommentatorn var bäst”


Från sjuksängen på Karolinska följde Peter Rolandsson (#9) matchen mot Kvastarna via Bambuser. Bloggen och den signerade Zlatan-boken som han fick i present av laget är enda underhållning just nu.

Sent i natt kom kravet via sms. Den nyopererade kantspringaren är inne på sin andra vecka som patient.
– Jag har tråkigt. Bloggen är min enda räddning på sjukhuset, men den uppdateras för sällan. Sänd matchen! Jag sätter klockan på 06.30.
I god tid innan avspark kopplades en iphone upp via internettjänsten Bambuser. Direktsändningen var igång.
I halvtid kom ett sms från #9.
– Kan kameramannen panna med spelet?
Avbytarna turades om att sköta mobilen. Under perioder fanns även en kommentator.
– David Kvarts (#4) liverapportering var det bästa! säger Peter Rolandsson.
Motståndarlaget var faktiskt hejarklacken till hans – och flera andra M11-profilers favoritlag – Halmstad BK. En av supportarna är lagkapten Tommy Darmark (#13).
– Jag misstänkte att det kunde vara de. Mäktigt! Jag kollade 12 minuter på sändningen och såg missade chanser av #6, snurrfint från #11 och en utvisning av #10.

Text: #10 Foto: Cecilia Boström

4 kommentarer:

  1. Härligt att du uppskattade kommentarerna Peter! Någon gång måste vi ju göra ett fullskaligt tv-program av en match, det vore kul...!

    Och #11's snurrfint var episk.

    #4

    SvaraRadera
  2. Du är snart tillbaka på planen. Kämpa Peter!

    #13

    SvaraRadera
  3. Det var min bästa morgon! Bra underhållning redan kl 06.30. Kändes otroligt närvarande! Nästa 3D på något sett. Det enda jag saknade var en talkback. Löser man det kan man lätt bli sängliggande tränare.

    Bra kämpat trots allt!
    Via bambuser såg det ut som det var sista metrarna M11 inte fick till det. Dom såg inte supervassa ut. Håller med Micke i nästa inlägg, lite för få pass per anfall.

    #9

    SvaraRadera
  4. Känns bra att du är med trots din horisontella status. Synd att du missade min tavla bara, kanske hördes mitt utbrott mot målburen ändå?

    #1

    SvaraRadera