torsdag 15 december 2011

#10: ”Jag hatar onödiga utvisningar”


Jens Andersson är M11:s nya #10. Efter flera år som den mest anlitade reserven har han förärats med eget matchställ och porträtt i spelargalleriet!

Du blev utvisad i senaste matchen på grund av fult språk. Hur kändes det?
– Det var första gången jag blev utvisad för snack. Jag brukar kunna hålla tillbaka känslorna, men fick väl en släng av Tommy Håkanssons (#7) morgonhumör. Jag skäms lite faktiskt, för jag hatar onödiga utvisningar.
Så här i efterhand: Förstår du domslutet?
– Äh, det var väl lite hårt. Det var varken riktat mot någon eller särskilt fult. Jag tog i och för sig i rätt mycket...
Du gör din första säsong som ordinarie spelare. Är det någon skillnad att vara reserv och ha en fast plats i M11?
– Jag ställer mycket högre krav på mig själv. Jag vill verkligen visa att klubben har gjort rätt som erbjudit mig en ordinarie plats. Igår utmynnade det i stor frustration och utvisning, så det kanske inte är positivt alla gånger. Men det känns fantastiskt att dra på sig sitt eget matchställ. Att få vara med på riktigt.
Hur trivs du med ditt nummer?
– #10 är en gammal favorit. Det kommer från ett tidigare lag där alla spelade i Flamengos #10, vilket var otroligt förvirrande för motståndarna. Dessutom hade jag under många år #10 i ”Medis” (Medborgarplatsens FF, reds. anm.) så det känns hemmastatt!

Text: #11 Foto: #13

2 kommentarer:

  1. Välkommen Jens!
    Som en av få tittare på livesändningen av matchen så missade jag tyvärr utvisningen. Fick informationen genom #4 som var kommentator för stunden.
    Vilket ord var det? Eller censureras det även här i kommentarerna?

    #9

    SvaraRadera
  2. Ordet var "Fan också!"
    Direkt när Jens kom in skrek han det igen.
    "Du får inga fler chanser" sa domaren.
    #11

    SvaraRadera