onsdag 16 november 2011

Martin blickar bakåt: "Vi gjorde en dålig match"


Mardrömselvans målvakt höll nollan i fem matcher och släppte totalt in 12 mål på 14 matcher sommaren 2011 i Skarpnäck. Här är hans analys.

Varför gick det så bra för M11 den här säsongen?
– Vi börjar bli samspelta, vågar hålla i bollen och hjälper varandra på mittfältet. Och så gör vi mål! Försvarsspelet har blivit riktigt stabilt. I många matcher har bara enstaka bollar letat sig ända bak till mig.

Varför blev det inte guld tillslut?
– För att vi gjorde en enda dålig match. Så tajt var det. Domaren hade rätt efteråt när han sade att vi inte hade varit där. Jag vet att jag inte var det.

Varför vann Tommy H assistligan?
– För att han är bra på att läsa spelet. Och för att han är givmild!

Varför vann Mårten skytteligan?
– För att han är tekniskt skicklig och aldrig, aldrig, aldrig ger sig.

Nämn en annan spelare som har lämnat särskilt avtryck i Skarpnäck 2011.
– Jon blir viktigare och viktigare för varje säsong. Han har länge levererat i försvaret, men har nu även blivit tongivande i anfallet
med bl.a. sina fina kantbollar. På träningarna i Älvsjö har han dessutom ofta varit en av de starkast lysande stjärnorna på planen.

Vilket är ditt bästa fotbollsminne från Skarpnäck?
– Alla matcher flyter samman i mitt huvud. Jag minns en match som jag själv tycker att jag gjorde riktigt bra, men minns inte vilket motståndet var. Men jag måste säga att sista matchen var roligast att spela, även om den inte gav full utdelning. Matchnärvaron var total och det kändes i hela kroppen att det var seriefinal.

1 kommentar: