torsdag 24 november 2011

#9: "Vinst vore rättvist"


Efter en match leder Peter Rolandsson (#9) skytteligan. Han tycker att Mardrömselvan borde ha vunnit onsdagens premiär med 3-1.

Berätta om ditt mål?
– Jag får ett perfekt utkast av #4 som jag tar ned på bröstet. Passar sen snett inåt bakåt till #20 som avlossar ett skott. Målvakten räddar men jag lyckas trycka in returen. Assistkungen från förra årets innesäsong ville som vanligt inte sätta den själv utan lade upp den för medspelaren istället. Det tackar man för! säger Peter Rolandsson.
Hur känns det att redan leda skytteligan?
– Mycket bra! Framförallt eftersom jag hade 0 assist och 0 mål på hela utesäsongen!
M11 hade flera målchanser. Vilken var näst bäst?
– Många chanser var riktigt heta, men närmast att näta var nog ändå #11. Han stod väl mer eller mindre i målet och slog ut bollen. Kanske var det dom gamla försvarsinstinkterna som satt kvar. Men han imponerade ju på alla med sin helikopterfint, så det var förlåtet.
Vad vore ett rättvist resultat i matchen?
– 3-1 till M11. Jag tycker att vi kan vara riktigt nöjda med vårt spel – men inte med resultatet.

Text: #22 Foto: #13

2 kommentarer:

  1. Om Gud finns ser han väl ut som Peter?

    #6

    SvaraRadera
  2. Vi har en så fin blogg, jag måste bara säga det. Och det var en fantastiskt kul match, väldigt jämnt och rafflande åt båda håll, men absolut, jag skulle säga att vi hade övertaget. Men vad kan man säga, det är fotboll. Och Tommys bild på Peter är ju suverän! Fint! Nu kör vi!

    #4

    SvaraRadera