torsdag 26 februari 2009

#6: "Tv-spelet ökar min spelförståelse"


Här övar Mardrömselvans backpar försvarsspel på tv-spelet Fifa. I går hölls den extrainsatta soffträningen, dit endast tre spelare kom.
– Jag försökte ringa in reserver, men inte ens de kom, säger förbundskapten Jon Edergren (#6).


Vad har du lärt dig av sportdataspel?
– Jag har bara spelat ett sportspel sedan ”Winter Games” till Atari på 80-talet. Det är ”Fifa 09”. Med Fifa har jag framför allt fått nya perspektiv på rörelsemönster och placeringar. "Mot bortre stolpen!" kan bli mitt mantra i sommar. Men förmodligen kommer jag att skrika det till han som spelar högerytter, eftersom jag är back, säger Edergren.
Har du någon animerad favoritspelare?
– Nej. Jag försökte faktiskt göra Fredrik Hurtig i 3D för ett par veckor sedan, men det blev inte så likt. Varför jag valde just Fredrik? Vet inte. Mustaschen?
När tror du att Mardrömselvan finns representerat i Fifa?
– Det blir det året vi når allsvenskan. När det sker är för tidigt att säga.

Text: #11 Foto: #13

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar