fredag 27 februari 2009
#10: "Produktionen bör förläggas till Haiti"
Finanskrisen i världen drabbar Mardrömselvan. Försäljningen av de svarta produkterna visar röda siffror, enligt merchandise-chefen Fredrik Hurtig (#10). Men han kommer ändå att satsa resurser på maskoten Woodoo Cat.
Vad tycker du som merchandise-chef om vinnaren i maskot-tävlingen?
– En mycket värdig vinnare, i ett för övrigt starkt startfält. Jag slogs av idéhöjden och skrämdes av maskotens potentiella effekter. Svart magi är väl det enda som skulle kunna hjälpa Mardrömselvan, inte minst under den senaste säsongen. Woodoo Cat speglar även Mardrömselvan på ett lika briljant som självklart sätt: Söt och snäll på utsidan. Hård och skrämmande vid behov, säger Fredrik Hurtig.
Vilken kommersiell potential ser du i Woodoo Cat?
– Potentialen ska nog inte överdrivas, har jag fått lära mig. Generellt har merchandiseförsäljningen stadigt minskat och visar röda siffror, vilket är en direkt effekt av den globala finanskrisen. Men i sann klubbanda knyter vi näven och gasar i uppförsbacken. Vi ser positivt på framtiden och möjligheten att skapa nya arbetstillfällen i Sverige, även om huvuddelen av produktionen av förklarliga skäl måste förläggas till Haiti.
Vad blir det första steget i marknadsföringen av maskoten?
– Det är ännu för tidigt att avslöja några detaljer kring kommande marknadsföringsaktiviteter.
Text: #11 Foto: #13
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Jag har hört ryktas om att produktionen kommer att förläggas till Kungsgatan. Stämmer det?
SvaraRadera#6
Annars finns det kanske snart kapacitet över i vissa lokaler i Trollhättan...
SvaraRadera#20