måndag 30 maj 2011

#4: "Jag kände mig som en laddad kanon"


Eftersnacket var uppsluppet efter 1-0-vinsten. Här är några av de minnesvärda visdomar som hördes.

David Kvart (#4) om sekunden innan skottet:
– Jag kände mig som en laddad kanon
Johan Grundberg (#8) analyserar matchen:
– Det var riktigt långbolligt idag!
Gästen Thilo Jahn (#21) om M11:s spelidé:
– Jag tyckte synd om vår anfallare. Han var helt ensam. Det är lite Bayern München-taktik över det.
Michael Hedquist (#20) om motståndarna:
– De var ganska hängiga på ryggen. Det tog första tio att ens få koll på dem.
Mårten Leo (#14) recenserar domaren:
– Det är tydligt att han inte vill döma matchen.
Viktor Hodin, publik, om hur vinsten skulle firas tillsammans med målskytten:
– Jag tror att det blir glass i soffan ikväll. Eller kanske tårta?
Jon Edergren (#6) i sms från Barcelona:
– Målet finns 40.25 på bambusersändningen.

Text: #11 Foto: #12

1 kommentar:

  1. Otroligt sköna citat!

    Det blev mardrömsglass i soffan, svart och vitt!

    Viktor var nöjd.

    #4

    SvaraRadera