
Så här ska Mardrömselvans varumärke spridas och stärkas i vår. En ny kollektion av merchandise innehåller funktionell nyckelring och glansiga klistermärken. Allt i kraftigt limiterad upplaga.
Supportertröjorna i svart, rött, grönt och brunt har synts i matchsammanhang, på Kungsholmens gator och i Åleds villaträdgårdar. Men sedan merchandiseansvarige

– En idé är att "snitsla" hela vägen från tunnelbanan till nya hemmaplanen med stickers. Varje lyktstolpe ska lysa i svart! säger Per Bengtsson (#11), som ligger bakom satsningen.
Han saknar dock #10:s djupa fackkunskaper om trycksaker.
– Nyckleringen saknar den estetiska finess som jag hade hoppats på. Konsistensen påminner om suddgummi och färgen är dassig.
Det som talar för att produkten ändå ska bli efterfrågad är den minimala upplagan, som inte ens räcker till alla i laget.
Den första nyckelspelaren i Mardrömselvan som fick tag i ett eget exemplar är skyttekungen Mårten Leo (#14).

– Jag har den faktiskt som nyckelring. Blev så stolt när jag fick den. Kände mig utvald och speciell. Men den är lite för blaffig, säger #14.
Varför ska man ha en M11-nyckelring?
– För att den är limited. Den luktar nytt cyklop och det känns som sommarlov.
Text: #22 Foto: #11 och Signild
Beställ din produkt i kommentatorsfältet. Paketpris på nyckelring + sticker – endast 25 kronor!
Jag vill ha! Både stickers och nyckelring.
SvaraRaderaKan #22 skicka direkt till Hjovägen?
#13
Jag vill ha, jag vill ha!
SvaraRadera#4