måndag 7 juni 2010

Tysk teknik ska hjälpa Mardrömselvan till seger


Med stor sannolikhet kommer kvällens match gå till historien som den mest samordnade. Enligt ryktet planerar lagledningen att synkronisera resan till matchen.

Samtliga M11-spelare kommer att tryckas in i två gamla folkabussar för att komma samtidigt (och i tid) till matchen ikväll. Lagledningen kommer att kontakta spelarna via sms.

På bilderna syns Liljekvist i sin gröna 70-talare och den hemlige M11-beundraren Per med flickvän i sin guldfärgade 80-talsbest. Bägge bilarna har gjort långa resor över Europa. Bland höjdpunkterna för den så kallade "Guldbussen" finns fickparkering i Mont Martre, krock med vildsvin i Österrike samt surfning på Öland.

#6

2 kommentarer:

  1. Min buss är från 60-talet...

    Följande kännetecken skiljer min '68 från en buss av 1970 års modell. Vad som hände efter 1970 ska vi inte ens gå in på, allt jag säger att det var enorma förändringar. I mitt tycke inte till det bättre...

    Alltså:

    - Nya ytterdörrhandtag

    - Innerbackspegel som har kortare "arm" (finns olika åsikter om detta, så ta nu inte detta som hundraprocentig sanning)

    - Innerbackspegeln blir plastöverdragen och själva infästningen ändras till att den hålls fast med ett fjäderclips

    - Nytt tändningslås

    - Ny framvagnstomme med annan infästning till karossen.

    - Ny instumentbräda med ändrad rattstångsinfästning.

    - Fönstervevar och inre dörrhandtag är nu svarta istället för tidigare krom. Lyxbussen behåller kromade.

    - Ny säkringsdosa med tolv säkringar och där alla relän ansluts direkt till säkringsdosan istället för som tidigare, med kablar.

    - Ny kortare arm till innerbackspegeln och nya solskydd.

    En #12 som har tagit till sig det preussiska sinnet för ordnung...

    SvaraRadera