torsdag 3 juni 2010

SL ser över Röda linjen efter M11-krav


Efter matchen i måndags skrev M11-bloggen att t-banan till Vårberg borde gå oftare när det är match. I dag avslöjas att SL planerar nya växlar som ska göra tågtrafiken tätare på Röda linjen i framtiden.

Mardrömselvan fortsätter att vara en viktig maktfaktor i samhällsutvecklingen. Först lyssnade Korpen-administrationen på klagomålen om att målburarna på Johannedals BP var för stora. Förra veckan byttes de ut. En mindre modell stod på plats redan i måndags.
– Fantastiskt. Som talesman för småväxta målvakters riksförbund är jag mycket nöjd, utbrast Martin Gylje (#1) när han fick höra nyheten.
Tunnelbaneresan har varit ett annat problemområde under säsongen. Vid upprepade tillfällen har flera av Mardrömselvans nyckelspelare kommit sent till matchstart på
grund av nyckfulla avgångar. Väntetider på upp till 13 minuter har rapporterats. Efter förlusten mot 7 Bulgarer påtalades missförhållandena under minustecknet i "Matchens matematik" här på M11-bloggen: "Inför 1-minutstrafik efter 18 på måndagar", löd kravet från laget.
Det gav genast resultat.
Dagens Nyheter skriver idag att SL utreder en utveckling av Röda linjen. Nya växlar ska göra det möjligt för tågen att köra med endast 40 sekunders mellanrum.

Text: #11

1 kommentar:

  1. Klarar växlarna minusgrader så kanske vintersäsongen är räddad.
    #9

    SvaraRadera