tisdag 25 maj 2010
#6: "Jag kände mig som Cannavaro!"
Högerbacken Jons rensning på mållinjen vid gårdagens seger går kanske inte till fotbollshistorieböckerna. Men här berättar han för bloggen att Nikes nya reklam peppade honom i löpningen mot den olycksbådande bollen.
– Jag hade kollat in reklamspoten flera gånger innan match och till och med lärt mig att nynna "Cannavaro, Capitano" som smörsångaren i filmen. I själva rensningögonblicket kändes det som en bicicleta, men i efterhand tror jag det var en ganska simpel volley. Och när jag kom hem var det ingen som hade gjort någon dans till min ära.
Reklamfilmen, som leker med tanken hur olika stjärnspelares framtid kan se ut beroende på hur de presterar i sommarens fotbolls-VM, beskriver en verklighet långt från Korpens.
– En korphjältes gyllene framtid är kort. Högst 20 minuter i andras ögon. Men på ett personligt plan tror jag att alla Mardrömselvor kände sig lite som hjältar på vägen hem igår.
Foto: Nike
Text: #11
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Årets viktigaste rensning! Det hade varit svårt att hämta sig ifall den gått in.
SvaraRadera#7
Saknar ni en boll?
SvaraRaderahttp://www.svenskafans.com/grusplan/fc_ik_stym/artikel.asp?id=358082
Fantastisk insats Jon och hela laget.
SvaraRaderaOtroligt rolig film. Skäggig Rooney i husvagn är det Korpen-klass på.
#8
Det är Alejandro González Iñárritu (Babel, Amores Perros, 21 gram) som gjort den. Helt sjukt fin.
SvaraRaderaGillar nästan Ronal-do bäst ändå... Förutom räddningen av #6 då förstås!
#6
Saknar vi boll förresten? Johan L?
SvaraRaderaDet är nog bara psykologisk krigsföring från Stym. En propagandaapparat för att skapa osämja.
SvaraRadera#8
Mja, jag tror faktiskt vi saknar en boll.
SvaraRadera#12