tisdag 24 februari 2009

Gyljes voodoo-katt vann!


Här är Mardrömselvans maskot!
Martin Gyljes (#1) Woodoo Cat vann med förkrossande marginal. Nu blir svart magi klubbens nya vapen.


Hade du väntat dig detta, Martin?
– Nej. Men jag tyckte nog att jag kom på en ganska rolig idé.
Ska vi samla hår i duschen i Bromma nu, för att få skalper till Woodoo Cat?
– Absolut. Jag kommer till nästa match att ta med mig diskhandskar, en stor svart (såklart) sopsäck och extra knäskydd till de som inte har. Kanske kan vi mötas upp lite innan matchen så att vi allesammans kan ta ett pass innan och ett efter? Ring in alla reserver!
Hur tycker du att maskoten ska realiseras och användas?
– Som mjukdjur/voodoodocka, först och främst. Ledningsgruppen tittar redan på väldigt fina lösningar på detta. En rolig tanke som, tror jag, Tommy kläckte var att den skall hänga i våran målbur för att skrämma motståndarna.

Text: #11 Foto: #10 Illustration: #1

2 kommentarer:

  1. Grattis Martin!

    Undrar om det svarta strumpluddet i duschen innehåller tillräckligt mycket DNA. Brommaduschen brukar ha en ansenlig mängd. Svårt att veta vad som tillhör vem förstås.

    #6

    SvaraRadera
  2. Annars får vi reta upp motståndarna i första halvlek så till den milda grad att de spottar på oss, och använda saliven i pausvilan.

    Apropå ludd, är det slutgiltiga beviset på att man är en sann M11:are att navelluddet är svart i stället för blått?

    #20

    SvaraRadera