tisdag 10 juni 2008

#3 bröt revbenet: "Det gör ont att skratta"


Gabriel Arthur (#3) tog mest stryk i gårdagens match. Men han hoppas repa sig till hatmötet mot IK Stym.
– Jag har sett fram emot det hela våren!



Hur mår du idag?
– Inget vidare. Brutet revben. Bröt ett för tio år sen och hade glömt hur ont det gör. Särskilt när man skrattar - vilket jag i och för sig inte gör så mycket just idag.
Vad hände där ute på vänsterkanten egentligen?
– Jag och deras jätteback jagade mot samma boll. Jag var steget före och han tacklade mig snett bakifrån i ryggen. Det var den hårdaste tackling jag fått i hela mitt liv. Faktiskt är jag motvilligt imponerad. När jag spelade vidare tyckte jag det var konstigt att inte smärtan gav med sig och efter att ha varit utbytt och kommit in igen fick jag så ont var tvungen att kravla av planen.
Kommer du på träningen imorgon?
– Ingen träning men jag hoppas verkligen att jag hinner repa mig till IK Stym-matchen som jag sett fram emot hela våren.

Text: #11
Foto: #10

1 kommentar:

  1. Finns det möjlighet att vi kan få tag på samma specialskydd som ljungberg använder i EM till Gabbe? Kanske ett sådant och lite sprutor kan få honom till spel mot IK STYM.

    Annars häftigt med röntgenplåt på bloggen!

    SvaraRadera